En las finamiras d'amplificaziun da la Viafier retica a lunga vista figurescha dapi passa 20 onns in tunnel dal Wolfgang tranter Claustra-Selfranga e Tavau-Stilli. Ils custs vegnan stimads a passa 380 milliuns francs. Las relaziuns da pendenza fissan sumegliantas sco sin il traject stip tranter Küblis e Claustra (40 promils). Motivà vegn il tunnel cun in gudogn da temp da viadi da ca. 8 minutas. Il temp da viadi da Landquart a Tavau pudess vegnir scursanì a sut 60 minutas.
En il plan sectorial Traffic da la Confederaziun, part Infrastructura da la viafier, figurescha quest tunnel dal Wolfgang gia sco element fix, senza ch'igl avess gì lieu en il chantun Grischun x insacura ina discussiun publica davart ils avantatgs e dischavantatgs da quest tunnel, ch'è bain fitg char.
Davart ils detagls tecnics: Il tunnel Selfranga – Tavau-Stilli duai avair ina lunghezza da 7,1 km. Previs è in tunnel ad in binari cun dus lieus da cruschada da mintgamai 500 m lunghezza a dus binaris, e quai circa suenter in terz e suenter dus terzs dal tunnel. Sco gallaria da segirezza è planisada ina gallaria parallela da fugia e da salvament d'ina lunghezza da 7,16 km. Mintga 500 m èn previsas colliaziuns traversalas tranter il tunnel principal e la gallaria da segirezza. Ils custs per il sistem da tunnels eran vegnids stimads l'onn 2010 a 377 milliuns francs.
Tenor las indicaziuns da las projectadras e dals projectaders duai il tunnel dal Wolfgang esser in element essenzial per in'acceleraziun persistenta dal traject Landquart – Tavau. En quest connex duai vegnir scursanì en emprima lingia il temp da viadi da la Viafier retica da Landquart a Tavau a sut 60 minutas. Uschia pudess il «temp da sistem» tranter Claustra e Tavau vegnir reducì a 15 minutas e la stabilitad da l'urari pudess vegnir meglierada (viadi actual tranter Claustra e Tavau Vitg: 23 minutas). Cun il tunnel dal Wolfgang da ca. 7 km lunghezza tranter la staziun per transportar autos Claustra-Selfranga e Tavau-Stilli duain pudair vegnir ademplidas questas pretensiuns. Il nov tunnel duai muntar cun 40 promils da Claustra-Selfranga fin al portal Tavau.
En vista als gronds custs ed al niz fitg pitschen dal tunnel dal Wolfgang sa tschentan las suandantas dumondas:
- Co giuditgescha la Regenza oz la relaziun tranter ils custs ed il niz dal tunnel dal Wolfgang?
- Co giuditgescha la Regenza la perdita d'in viadi cun tren tras ina cuntrada interessanta tranter Claustra e Tavau envers il pitschen gudogn da temp da var 8 minutas?
- Tge reducziuns dal temp da viadi pon vegnir cuntanschidas sin il traject Landquart – Claustra tras ils projects planisads, vul dir il sviament da Grüsch ed il traject nov Fideris – Dalvazza?
- Tge gudogn da temp da viadi resultass tras binaris dubels sin l'entir traject da Landquart a Küblis?
- N'è la Regenza betg er da l'avis ch'i fiss meglier d'investir ils custs da 380 milliuns francs, stimads l'onn 2010 per il tunnel dal Wolfgang, per cumplettar sche pussaivel l'entir traject Landquart – Claustra resp. Landquart – Küblis cun binaris dubels?
- È la Regenza en discussiun cun la Viafier retica e cun la Confederaziun per allontanar il tunnel dal Wolfgang, ch'è actualmain inscrit en il plan sectorial, or da la finamira a lunga vista da la Viafier retica e per inscriver percunter binaris dubels sin l'entir traject da Landquart a Küblis?
Tavau, ils 21 d'avrigl 2021
Favre Accola, Wilhelm, von Ballmoos, Berweger, Bettinaglio, Brandenburger, Brunold, Buchli-Mannhart, Cahenzli-Philipp, Caviezel (Cuira), Della Cà, Derungs, Dürler, Felix, Gartmann-Albin, Gort, Grass, Hardegger, Hartmann-Conrad, Hefti, Holzinger-Loretz, Hug, Koch, Müller (Susch), Niggli-Mathis (Grüsch), Preisig, Rettich, Salis, Schutz, Tanner, Weber, Costa, Pajic, Renkel