Ils 15 da mars 2005 ha la regenza relaschà novas directivas per quietar il traffic entaifer il vitg. Tenor infurmaziuns dal departament da giustia, polizia e sanitad èn vegnidas inoltradas l'ultim temp pliras dumondas da vischnancas che vulan quietar il traffic entaifer il vitg per motivs da segirezza. Tenor noss savair sa tracti en quest connex cunzunt da las suandantas vischnancas: Haldenstein, Schiers, Malans, Almen, Arosa, Farera, Laax, Silvaplauna, Bever, Schlarigna, Madulain, Zernez e Scuol.
Las directivas relaschadas da la regenza per mesiras per quietar il traffic entaifer il vitg èn memia restrictivas areguard la permissiun da tempo 30 sin vias chantunalas. Cun la premissa ch'ina tscherta valur v-85 na dastga betg esser surpassada avant l'introducziun da tempo 30 (v-85 < 42 km/h sin vias principalas resp. < 44 km/h sin vias da colliaziun), daventass la pratica da la regenza ina pratica ch'era fin uss progressiva bler pli rigurusa.
Sche questa premissa fiss vegnida applitgada rigurusamain, n'avess p.ex. la zona da tempo 30 a Maiavilla che vala en l'entira Svizra sco bun exempel gnanc pudì vegnir realisada. En il cas da Schiers, per numnar in auter exempel, stuess il tempo 30 sa restrenscher sin il center dal vitg il pli stretg, pia là, nua ch'i vegn gia oz charrà plaun. Ma precisamain davant la chasa da scola, nua ch'i vegn charrà oz bler memia svelt, stuess ins desister da tempo 30. E quai malgrà che la radunanza communala da Schiers ha approvà la proposta da la zona da tempo 30 cun 80% da las vuschs. Ma er ina vischnanca sco Farera che ha schizunt concludì il tempo 30 senza cuntravuschs, stuess desister d'ina tala zona. Ulteriuras vischnancas che dumondan zonas da tempo 30 èn p.ex. Laax e Zernez; applitgond las directivas na pudessan lur dumondas betg vegnir approvadas u pudessan vegnir approvadas mo per part.
Er il post da consultaziun svizzer per la prevenziun d'accidents (ppa) è da l'avis ch'ina valur v-85 fixada talmain bass saja memia restrictiva ed impedeschia zonas adequatas da tempo 30 per motivs da la segirezza dal traffic. En sias atgnas directivas per la cussegliaziun da chantuns e da vischnancas desista il ppa sapientivamain d'in tal "criteri d'exclusiun".
Sche vischnancas ch'èn situadas a la fin d'ina via chantunala vegnan tractadas a moda privilegiada, chaschuna quai plinavant gronda ingiustia. Ad Arosa po uschia p.ex. vegnir introducì il tempo 30. Ma en las ulteriuras vischnancas per lung da la via dal Scanvetg, las qualas piteschan bunamain mo dal traffic si e giu d'Arosa, na fiss quai strusch pussaivel.
Sin basa da las ponderaziuns qua survart tschentain nus las suandantas dumondas a la regenza:
1. È la regenza dal medem avis sco las interpellantas ed ils interpellants, che la segirezza dal traffic stoppia vegnir meglierada er sin las vias chantunalas en ils vitgs?
2. È la regenza er da l'avis che tut las vischnancas hajan da princip il medem dretg sin mesiras per la segirezza dal traffic, e quai independentamain da la dumonda sch'ellas èn situadas per lung d'ina via principala, per lung d'ina via da colliaziun u a la fin d'ina tala?
3. È la regenza er da l'avis che la voluntad, che vegn exprimida da la populaziun ch'è pertutgada directamain en ils vitgs, stoppia er esser cundecisiva per giuditgar mesiras per quietar il traffic sco zonas da tempo 30 e.u.v.?
4. È la regenza pronta da resguardar adequatamain quests aspects en la nova lescha davart las vias e d'adattar correspundentamain las directivas dals 15 da mars 2005, ubain da prender autras mesiras per quietar il traffic per meglierar uschia la segirezza da la populaziun pertutgada?
Cuira, ils 19 d'avrigl 2005
Name: Giacometti, Parolini, Bucher-Brini, Bühler, Casanova (Cuira), Caviezel-Sutter (Tusaun), Dermont, Frigg, Hardegger, Hess, Jaag, Jäger, Jenny, Keller, Meyer Persili (Cuira), Michel, Peyer, Pfenninger, Pfiffner, Portner, Quinter, Schütz, Trepp, Zegg, Zindel, Caviezel (Cuira)
Session: 19.04.2005
Vorstoss: rg Anfrage