Dapi ils 31 da matg passads, q.v.d. dapi quel di che l'autostrada dal Gottard ha stuì vegnir serrada en il chantun Uri en consequenza da crudada da crappa e dal grev accident chaschunà qua tras, resta la situaziun sin la A13 uschè seriusa che la segirezza n'è mintgatant betg pli garantida.
Effectivamain è la A13 oz la suletta axa da transit dal sid-nord e dal nord-sid tras la Svizra che vegn frequentada spezialmain la stad da numerusas turistas e da numerus turists. Ils blers camiuns ed ils plazzals sin l'autostrada che na pon betg vegnir serrads agraveschan plinavant la situaziun uschia che las colonnas tar il portal dal sid e dal nord dal tunnel dal San Bernardin han surpassà las davosas emnas pliras giadas la limita da 10 kilometers. Sonda ils 10 da zercladur ha la colonna perfin cuntanschì ina lunghezza da 20 kilometers, perquai che la A13 ha stuì vegnir serrada temporarmain pervia d'in incendi da vehichel tar Soazza.
Las abitantas ed ils abitants dals vitgs per lung da l'axa da traffic vegnan savens impedids en lur viadis cun auto ed ils manaschis che lavuran per lung da la A13 na pon mintgatant betg arrivar a lur plazzals. Er al turissem smanatschan gronds donns perquai ch'il traffic vegn svià tras ils vitgs.
Plinavant resta la ristga principalmain en connex cun ils camiuns ch'ils vitgs ed ils territoris da turissem na possian betg pli vegnir cuntanschids perquai che la via n'è betg charrabla.
La populaziun per lung da la A13 è fermamain pertutgada da l'impestaziun da l'aria e da la grevezza da canera. Spezialmain en vischnancas sco Roveredo, Mesauc e Valragn è la vita daventada insupportabla per las persunas che vivan sper u en la vischinanza da la A13.
L'economia ha pretendì l'aboliziun dal scumond per camiuns da charrar la notg senza resguardar las ulteriuras malempernaivladads ed ils ulteriurs distubis che la populaziun locala stuess subir.
En vista da questas circumstanzas vulan las sutsegnadras ed ils sutsegnaders da questa dumonda savair:
1. Tge posiziun ha la regenza areguard la dumonda per l'aboliziun dal scumond per camiuns da charrar la notg?
2. N'è la regenza betg da l'avis che la fasa cotschna (cun il scumond per camiuns da traversar ils cunfins) stuess vegnir applitgada pli severamain?
3. Sin tge termin è la reavertura da l'axa dal Gotthard respectivamain da l'autostrada A2 previsa? N'è la regenza betg da l'avis ch'ins stuess insister sin ina reavertura?
4. Tge mesiras ha la regenza concludì e vul ella relaschar per facilitar il traffic local e per proteger l'economia locala ed il turissem local en ils territoris pertutgads?
Cuira, ils 12 da zercladur 2006
Name: Righetti, Keller, Pedrini, Arquint, Augustin, Bachmann, Bär, Barandun, Beck, Berther (Mustér), Berther (Sedrun), Bleiker, Bundi, Butzerin, Cahannes, Capaul, Casanova (Vignogn), Castelberg-Fleischhauer, Casty, Cavegn-Kaiser, Caviezel-Sutter (Tusaun), Cavigelli, Christ, Claus, Conrad, Demarmels, Dermont, Dudli, Fallet, Farrér, Federspiel, Feltscher, Giacometti, Giovannini, Gredig-Hug, Hanimann, Hartmann (Champfér), Heinz, Hess, Jaag, Jäger, Janom Steiner, Jeker, Jenny, Kessler, Kleis-Kümin, Koch, Lemm, Luzio, Mani-Heldstab, Märchy, Meyer-Grass (Claustra), Meyer Persili (Cuira), Mengotti, Michel, Möhr, Montalta, Nigg, Noi-Togni, Parolini, Parpan, Peyer, Pfenninger, Plozza, Portner, Quinter, Ratti, Rizzi, Sax, Schmid, Schütz, Stiffler, Stoffel, Thomann, Tomaschett, Tremp, Trepp, Tuor, Wettstein, Zanetti, Zarn, Zegg, Campell, Hartmann (Cuira), Hauser, Mainetti
Session: 12.06.2006
Vorstoss: rg Anfrage