La sonda, ils 12 d'avust, è capità in ulteriur accident da traffic sin la A13. Igl è stà il terz accident entaifer las ultimas 5 emnas sin il medem traject tranter Pian San Giacomo e San Bernardino. Quel ha danovamain mussà la problematica da l'augment enorm e constant dal traffic nord/sid sin l'axa dal San Bernardin. Cunzunt durant ils mais da stad arriva l'autostrada en la part sura dal Mesauc ed en Valragn a ses cunfins pervia dal traffic intensiv. En cas da bler traffic e da colonnas surmaina la mancanza da saivs directivas centralas automobilists malpazients da surpassar en lieus in pau pli lads, savens en moda privlusa.
Pervia da quest ultim grev accident dals 12 d'avust ha la A13 stuì vegnir serrada durant pliras uras per pussibilitar a las forzas da salvament ed a la polizia d'intervegnir adequatamain. Consequentamain ha l'entir traffic stuì vegnir svià davent da la A13 sin la via chantunala tras il vitg da San Bernardino. Quai durant la stagiun auta, cur che blers turists èn en vacanzas là. En il Tessin blochescha la polizia en cas analogs il traffic, senza sviar quel sin las vias chantunalas, ed ella serra schizunt las sortidas sin las vias chantunalas, uschia ch'ils automobilists ston spetgar sin l'autostrada, e quai schizunt uras a la lunga!
En cas ch'il traffic sin la ruta dal Gottard A2 è surchargià, intimescha Infostrada ils automobilists da prender la A13 sco alternativa tar l'axa dal Gottard. Quai capita bunamain mintga di, dentant mo en moda unilaterala. Er ils 12 d'avust èsi vegnì recumandà als automobilists da prender la A13 en il Mesauc empè da la A2, perquai ch'igl aveva ina colonna da 10 km davant il portal sid dal Gottard, e quai malgrà l'intervenziun da las forzas da salvament a San Bernardino e malgrà ch'il traffic ha stuì vegnir svià tras il vitg.
En vista a las explicaziuns qua survart supplitgesch jau la regenza:
1. d'intervegnir tar l'uffizi federal da vias (UVIAS) e da pretender mesiras adequatas per reducir il dumber d'accidents tranter Mesauc e San Bernardino, p.ex. construir (sche pussaivel) vials dubels en tuttas duas direcziuns cun saivs directivas centralas ed introducir scumonds da surpassar sin trajects spezialmain privlus;
2. d'intervegnir tar l'uffizi federal cumpetent, per che las infurmaziuns da traffic vegnian emessas en moda «bilaterala», q.v.d. resguardond las relaziuns e la capacitad restrenschida da la A13 e betg mo a favur da la ruta dal Gottard ed a disfavur da la ruta dal San Bernardin;
3. da procurar ch'i vegnian relaschadas sin plaun federal directivas che reglan las modalitads per serradas d'autostradas, per evitar ch'i vegnian applitgadas differentas praticas d'in chantun a l'auter;
4. d'examinar, sch'il dumber da polizists da traffic a San Bernardino è anc suffizient durant ils mais da stad;
5. d'examinar, sch'igl è anc giustificabel da serrar la centrala da traffic a San Bernardino durant la notg e parzialmain durant las fins d'emna, en spezial durant ils mais da stad, cur che las frequenzas da traffic èn grondas.
Cuira, il 1. da settember 2017
Wellig, Fasani, Lorez-Meuli, Alig, Atanes, Bleiker, Blumenthal, Bondolfi, Buchli-Mannhart, Caluori, Casanova-Maron (Domat), Casty, Casutt-Derungs, Cavegn, Engler, Felix (Scuol), Florin-Caluori, Giacomelli, Hartmann, Hitz-Rusch, Holzinger-Loretz, Hug, Jenny, Kasper, Koch (Tumein), Kunz (Cuira), Kuoni, Lamprecht, Michael (Castasegna), Monigatti, Müller, Niggli-Mathis (Grüsch), Noi-Togni, Papa, Pedrini, Schutz, Stiffler (Tavau Plaz), Tenchio, Thomann-Frank, Troncana-Sauer, Valär, Weidmann, Widmer-Spreiter, Wieland, Costa, Natter, Schmid