La proposta da la regenza da refusar l'incumbensa Engler concernent la renaschientscha da l'idea d'ina viafier orientala da las Alps è chapaivla pervia dals custs, n'ans dastga però betg surmanar da perder or dals egls la cuntanschibladad da noss chantun.
En vista a la – er per la regenza – incontestadamain gronda impurtanza d'ina buna cuntanschibladad dal Grischun nà da las regiuns metropolitanas vischinas duai l'idea d'ina viafier orientala da las Alps tenor il concept dad AlpTrain per il traffic da persunas svelt vegnir persequitada vinavant sco visiun.
D'ina retschertga (rapport dals 15.12.2011) resorta ch'ils potenzials ils pli gronds per il Grischun èn avant maun en las regiuns metropolitanas da Turitg e da Milaun. Sco emprim pass duai il focus perquai vegnir mess sin l'engrondiment da la lingia Turitg–Cuira. Da colliar il Grischun meglier cun la regiun metropolitana da Turitg cuntegna per differents motivs las schanzas las pli grondas da pudair sviluppar vinavant il chantun en moda decisiva e persistenta. I sto esser la finamira da questa retschertga da chattar soluziuns ch'èn substanzialmain pli favuraivlas envers il studi avant maun «Zu(g)kunft Zürich–Chur» dal 1. da mars 2010.
Ultimamain è vegnì preschentà cun Hyperloop One in nov sistem da traffic (viafier da suspensiun magnetica). Cun ina sveltezza da viadi da var 1000 km/h sco er cun investiziuns marcantamain pli favuraivlas pudessan vegnir dadas a la realisaziun da la viafier orientala da las Alps ina dimensiun ed ina dinamica absolutamain nova.
Las sutsegnadras ed ils sutsegnaders incumbenseschan la regenza da preschentar al cussegl grond fin mez 2019 in rapport preliminar tenor il concept da la viafier orientala da las Alps/dal AlpTrain che cuntegna ils suandants scleriments:
1. Realisabladad tecnica d'in engrondiment da la lingia Turitg–Cuira a custs bass («low-cost») per in temp da viadi sut in'ura sco er cun investiziuns da max. 3-4 milliardas francs. Il studi dal 1. da mars 2010 n'arriva betg d'ademplir questas cundiziuns. L'engrondiment sto vegnir annunzià stringentamain a chaschun dal proxim pass d'engrondiment dal program da svilup strategic da l'infrastructura da viafier (PROSSIV). Per accelerar l'engrondiment sto il chantun examinar las pussaivladads d'ina prefinanziaziun.
2. Eruida dal niz per l'economia da manaschi/economia publica sco er giudicament dals aspects dal traffic e da l'ecologia sco er ina valitaziun da la dumonda.
3. Scleriment preliminar da las schanzas ch'ina viafier da suspensiun magnetica sutterrana (tenor Hyperloop One) saja construibla e realisabla sco alternativa ad in engrondiment d'ina viafier d'auta sveltezza a binaris normals a l'exempel dal traject da referenza Turitg–Cuira.
Cuira, ils 14 da zercladur 2017
Engler, Caluori, Jeker, Alig, Bondolfi, Buchli-Mannhart, Burkhardt, Caduff, Cahenzli-Philipp, Caviezel (Cuira), Della Vedova, Felix (Scuol), Giacomelli, Hitz-Rusch, Holzinger-Loretz, Jaag, Jenny, Joos, Kasper, Kunfermann, Kunz (Fläsch), Kunz (Cuira), Locher Benguerel, Marti, Paterlini, Peyer, Pfenninger, Pult, Schneider, Schutz, Steiger, Stiffler (Tavau Plaz), Stiffler (Cuira), Tenchio, Thomann-Frank, Tomaschett (Breil), Troncana-Sauer, Vetsch (Pragg-Jenaz), von Ballmoos, Wieland, Altmann, Berther (Segnas), Gassmann, Geisseler Severin, Pfister, Plattner Gerber, Wellig