En il chantun vegn surdada la clera maioritad da las incaricas da prestaziuns da servetsch dals departaments chantunals a terzs en la procedura directa ed en la procedura d'invit, sch'i sa tracta da publicaziuns betg uffizialas. Gist quest proceder liber pretenda transparenza per stgaffir confidenza. La resposta da la regenza a la dumonda Stiffler, ch'era vegnida inoltrada il december 2016 e che tractava las surdadas menziunadas qua survart, conferma che 51 pertschient, vul dir passa la mesadad dal volumen d'incaricas da l'uffizi per economia e turissem (UET) vegn surdà ordaifer il chantun. Cumbain ch'il UET era vegnì incaricà da surdar al cussegl grond ina glista dals detagls da surdada e cumbain che questa incarica correspunda a la lescha da transparenza, n'è questa glista anc betg avant maun fin oz.
Dapi la debatta dal cussegl grond da l'avrigl 2017 vegni perquai supponì ch'i existian tar il UET dependenzas considerablas da partenaris da blers onns, ch'i hajan lieu bleras subsurdadas d'incumbensas e che submissiuns vegnian guntgidas sistematicamain tras surdadas da projects parzials.
Per refutar questas supposiziuns sto vegnir stgaffida transparenza en ils fatgs da surdada. La revelaziun na dastga perquai betg mo sa restrenscher al UET. Sur tut ils departaments e sur tut ils uffizis correspundents sto vegnir stgaffida transparenza. Nua che quai è pussaivel ed economicamain raschunaivel ston interpresas grischunas – che cumbattan cunter dischavantatgs dal lieu, che pajan qua taglia, che scoleschan lavurants e che stgaffeschan plazzas – vegnir resguardads tar surdadas chantunalas. Mo uschia fa la promoziun da l'economia chantunala effect, mo uschia vegnan mantegnidas plazzas da lavur e stgaffidas novas plazzas da lavur.
Las sutsegnadras ed ils sutsegnaders incumbenseschan la regenza:
1. da rapportar quantas incaricas da prestaziuns da servetsch – ordinadas tenor departament ed uffizi – ch'èn vegnidas surdadas ils ultims 3 onns en la procedura directa ed en la procedura d'invit ad offerents extrachantunals (dumber, procentuala, summa da tut las incaricas versus summa totala) e da mussar tge criteris che vegnan applitgads per envidar offerents en la procedura directa ed en la procedura d'invit.
2. da definir il know-how che manca en il chantun e da preschentar in'eventuala collavuraziun, uschia che interpresas grischunas survegnan pli savens incaricas.
3. da garantir ch'il spazi d'agir concedì dal legislatur vegnia tratg a niz en la procedura directa ed en la procedura d'invit (limitas minimalas, offerents che ston vegnir envidads) cumplainamain a favur da las firmas domiciliadas en il chantun, q.v.d. che mo questas firmas vegnian envidadas d'inoltrar offertas, sch'il know-how è avant maun, sco che quai è usità en auters chantuns. Uschia restan las plazzas da lavur ed il know-how en il chantun.
4. da suttametter surdadas en la procedura directa ed en la procedura d'invit a la lescha da transparenza e da communitgar quai en ina furma adattada, sco che quai è standard legal per incaricas grondas tenor la cunvegna GATT/WTO.
5. da render accessibla al cussegl grond immediatamain la glista da las publicaziuns betg uffizialas tar il UET ch'era vegnida pretendida il december 2016.
6. da publitgar la glista da las surdadas dal UET tranter il 1. da schaner 2017 ed ils 30 da zercladur 2017.
Cuira, ils 14 da zercladur 2017
Stiffler (Cuira), Dudli, Berther (Mustér), Alig, Blumenthal, Buchli-Mannhart, Burkhardt, Caluori, Casanova-Maron (Domat), Casty, Caviezel (Cuira), Caviezel (Tavau Clavadel), Claus, Darms-Landolt, Della Vedova, Dermont, Engler, Felix (Scuol), Gartmann-Albin, Giacomelli, Grass, Hitz-Rusch, Holzinger-Loretz, Jeker, Jenny, Joos, Kappeler, Kasper, Kunz (Fläsch), Kunz (Cuira), Locher Benguerel, Marti, Nay, Paterlini, Peyer, Pult, Salis, Schutz, Steck-Rauch, Stiffler (Tavau Plaz), Thomann-Frank, Troncana-Sauer, Valär, Vetsch (Pragg-Jenaz), von Ballmoos, Weber, Weidmann, Widmer-Spreiter, Wieland, Altmann, Pfister, Plattner Gerber, Wellig