Colliaziuns directas e d'ina buna qualitad per il traffic betg motorisà promovan da midar da l'auto al velo. Quai è fitg ludaivel e duai vegnir promovì.
Per che las vias da velo sajan attractivas per las ciclistas ed ils ciclists, ston ellas avair ina tscherta qualitad en quai che concerna la construcziun. Quai è chapaivel. Tuttina na dastga il confort betg vegnir augmentà sin donn e custs da la natira.
Sch'i vegnan construidas novas vias da velo, vegnan planisads e construids adina dapli trajects cun asfalt, schizunt trajects che sa chattan en il guaud. Las vias da velo cun cuvrida dira che han ina ladezza da 2 fin 3 meters disturban il maletg da la cuntrada e fan donn al sistem ecologic.
Perquai duessi, sche pussaivel, vegnir desistì d'asfaltar vials da velo en territoris sensibels sco guauds, prads sitgs e.u.v. Per garantir l'attractivitad dals trajects dovri cuvridas alternativas che sa cumportan cun la natira.
Las sutsegnadras ed ils sutsegnaders vulan intimar da sviluppar cuvridas alternativas ed incumbenseschan la regenza d'incaricar la Scola auta da tecnica ed economia (SATE) a Cuira da sviluppar per las colliaziuns dal traffic betg motorisà ina cuvrida innovativa che sa cumporta cun la natira, e quai en collavuraziun cun ulteriuras instituziuns e federaziuns, sco p.ex. l'institut federal da controlla da material e da perscrutaziun (EMPA), la societad svizra dals inschigners ed architects (SIA) u l'uffizi federal da vias (UVIAS).
Cuira, ils 25 d'october 2018
Deplazes (Cuira), Schwärzel, Atanes, Baselgia-Brunner, Buchli-Mannhart, Cahenzli-Philipp, Casty, Degiacomi, Della Cà, Gasser, Grass, Hofmann, Horrer, Kappeler, Kunfermann, Locher Benguerel, Müller (Favugn), Noi-Togni, Perl, Preisig, Rettich, Rutishauser, Thöny, von Ballmoos, Wilhelm, Spadarotto