Per il proxim december datti enconuschentamain la proxima midada d'urari. Ils dumbers dals giasts en ils curs da la viafier e dals autos da posta èn sa revegnids. Grazia a quai pon las extensiuns e las meglieraziuns da la purschida dal traffic public, ch'eran vegnidas suspendidas durant l'onn precedent, ussa per fortuna probablamain vegnir realisadas.
Las midadas en l'urari duessan purtar en general avantatgs per l'accessibladad da tut las regiuns en noss chantun. Quai er en vista a la finamira chantunala d'introducir il tact da mes'ura da la Viafier retica en las regiuns. Sin la lingia da Cuira a Tusaun portan las adattaziuns previsas in nov tact da mes'ura. Il tact da mes'ura en Surselva è gia annunzià dapi ditg, ma n'è anc betg vegnì realisà fin ussa, perquai ch'i mancan ils lieus per cruschar. Ultra dal fatg che l'introducziun dal tact da mes'ura per la Surselva sa retardescha, sa mussa schizunt in pegiurament massiv da la purschida existenta a chaschun da la proxima midada d'urari. Da nov è la fermada da Cuira Vest cuntanschibla sin via directa nà da la Surselva durant il di mo pli cun fitg paucas colliaziuns. En la gronda part da las colliaziuns circulescha il tren senza fermar a Cuira Vest. Las passagieras ed ils passagiers ston midar a la staziun principala e returnar, ubain empruvar da midar sin il traject gia avant Cuira Vest. Uschia vegn il temp da viadi prolungà nunnecessariamain.
Quest pegiurament da la purschida existenta n'è betg chapibel, cunzunt pervia da las investiziuns ch'il chantun fa u planisescha da far. Cun «sinergia», cun la Scola auta spezialisada dal Grischun e cun la revalitaziun generala da l'areal sco er cun la nova staziun attractiva planisada daventa Cuira Vest ina part nova e viva da la citad, nua che las frequenzas duain vegnir augmentadas massivamain. Far part da quai fa er la qualitad correspundenta da l'avertura cun il traffic public, oravant tut en ils intschess relevants. Gist per las pendularias ed ils pendularis da la Surselva, ina regiun d'abitar impurtanta per las persunas spezialisadas da patruns da Cuira, dastgass il pegiurament da la colliaziun dentant esser in ferm argument per restar tar l'auto u per puspè midar a l'auto per vegnir a la lavur. Il mund da lavur sa mida e perquai na basti er betg d'avair a disposiziun mintgamai mo ina colliaziun directa la damaun e la saira. Il medem vala per las visitadras ed ils visitaders da l'administraziun chantunala u per las studentas ed ils students da la Scola auta spezialisada dal Grischun.
Las midadas da l'urari planisadas e la perdita da l'attractivitad che resulta da quai n'èn la finala er betg chapaivlas sut l'aspect da la revisiun totala da la Lescha davart il traffic public en il chantun Grischun ch'è vegnida preschentada l'emna passada. Questa revisiun totala duai metter in fundament prospectiv per sviluppar vinavant il traffic public e permetter che tut las regiuns profitian d'ina meglra purschida dal traffic public. Empè da midar sco previs al traffic public èsi da temair il cuntrari.
Sin fundament da questa situaziun incumbenseschan las sutsegnadras ed ils sutsegnaders la Regenza da far tut il pussaivel per il chantun sco empustader dal traffic public, per garantir che la fermada da Cuira Vest restia accessibla sin lingia directa cun il tren.
Cuira, ils 16 da zercladur 2022
Sax, Marti, Brunold, Alig, Berther, Bettinaglio, Brandenburger, Buchli-Mannhart, Cahenzli (Sagogn), Caluori, Cantieni, Casty, Casutt-Derungs, Caviezel (Cuira), Censi, Crameri, Danuser, Degiacomi, Della Cà, Deplazes (Rabius), Derungs, Ellemunter, Epp, Fasani, Favre Accola, Flütsch, Gartmann-Albin, Gugelmann, Hardegger, Hartmann-Conrad, Hohl, Kasper, Kienz, Koch, Kohler, Kunfermann, Kunz (Cuira), Kuoni, Lamprecht, Loepfe, Märchy-Caduff, Michael (Donat), Mittner, Niggli-Mathis (Grüsch), Padrun-Valentin, Pajic, Perl, Rettich, Ruckstuhl, Schmid, Schneider, Thür-Suter, Tomaschett (Breil), Tomaschett-Berther (Trun), Ulber, Valär, Widmer (Favugn), Widmer-Spreiter (Cuira), Wieland, Zanetti (Landquart)